Swipp app vil overhale Mobilepay

Har du prøvet Mobilepay app’en fra Danske Bank? Så ved du hvor nemt, hurtigt og simpelt det er blevet at overføre penge fra mobilen.

Den er faktisk blevet så populært, at mange ordner de små interne afregninger via mobilen, frem for netbanken. Mobile pengeoverførsler er helt sikkert fremtiden og nu kan det være vi skal vænne os til en ny stor udbyder.

Navnet af Swipp og de vil overhale Mobilepay inden for 2 år. Det er den offensive udmelding fra chef. Martin F. Andersen. Læs om applikationen her. 

 

Sådan fungerer Swipp app’en

Lad os starte med en kort præsentation af Swipp app’en som hurtigt kan blive aktuel for flere danske bankkunder. Den fungerer nemlig uden du skal kende kontonummer eller have NemID kortet klar.

Du kan overføre op til 10.000 kroner om dagen og den eneste betingelse er faktisk, at begge parter har applikationen installeret. Er det tilfældet, skal du blot indtaste modtagerens mobilnummer eller finde vedkommende i dine Kontakter på telefonen.

På mange måder kan det derfor minde om det nuværende Mobilepay. Den mest væsentlige forskel er, at udbydere som Nordea, Sydbank og Jyske Bank anvender applikationen til deres kunder. På den led får den altså den bedst mulige opbakning.

Det fantastiske ved Mobilepay fra Danske Bank er, at ALLE kan benytte sig af den, uanset hvilken bank du har. Man kan tænke i at den proces bliver besværliggjort, hvis Sydbank og Jyske Bank fx. gør det nemmere at anvende Swipp app’en.

 

Offensive planer for fremtiden

Som vi indledte artiklen, har chef Martin F. Andersen ambitioner om at overhale Mobilepay på bare 2 år. Swipp er ejet af 81 danske banker og set i det lys, vil de have gode chancer for at lykkedes.

Det er jo i høj grad op til bankerne selv at håndtere, hvilke applikationer der skal kunne hvad, med deres systemer og netbanker. Så selvom Swipp “kun” har 500.000 brugere, mod Danske Bank 1,6 kunder af Mobilepay, så er der ikke lang vej.

Med udmeldingen om en ny marketing kampagne, der skal få alle til at vide hvad Swipp er omkring jul, mener chefen at app’en har gode muligheder for en stor kundetilgang.

Omvendt så har Danske Bank indgået et samarbejde med KMD, med det sigte, at få applikationen integreret i landets kommuner. Så de har hver især kampagner og aktiviteter i gang, der bør udvide kendskabet og anvendelsen.

Spørgsmålet er hvem der står med det længste strå om 2 år? Indtil videre er Danske Bank et skridt foran.

Aktuelt: Lån penge til dine julegaver